Eventjes terug naar de grote stad Bucaramanga

23 juli 2019 - Floridablanca, Colombia

Zondag 21 juli
Voor de laatste keer genieten we van het prachtige uitzicht over Barichara vanaf ons terras onder het genot van een heerlijk ontbijt dat met veel liefde is gemaakt. We zijn gisterenavond met een Colombiaanse familie uit Bogota uit eten geweest, goed gezelschap, lekker eten en ook een paar glaasjes extra gedronken wat we beiden vanochtend behoorlijk goed kunnen voelen. Toch geen moment spijt want hoe leuk is het als je nieuwe mensen ontmoet en een kijkje krijgt in een ander leven.
Iets later dan gepland staat de taxi voor de deur die ons naar Bucaramanga brengt. In afstand niet erg lang (ruim 100 kilometer) maar wel over een slingerende weg die ons gedeeltelijk door de Chicamocha Canyon voert, de op een na grootste canyon ter wereld. We zijn erg benieuwd naar deze canyon en ook best blij dat we er toch nog iets van kunnen zien. Als we ruim 1,5 uur later aankomen bij het uitzichtpunt over de canyon, voelt Daan zich niet zo lekker en wisselen we van plaats. Daan voorin en ik achterin, hopen dat ik niet ook misselijk ga worden. Niet veel later spuugt Daan de hele inhoud van zijn maag uit het raam maar snel daarop gaat het gelukkig weer beter en heeft hij weer de grootste praatjes.
Rond 13.30 uur komen we aan bij ons hotel in Bucaramanga. Speciaal voor de kinderen gekozen en bovenop een grote mall inclusief foodcourt. We gooien de spullen in onze kamer op de 13e etage en zoeken de drukte van de foodcourt op. Dit is echt wel even iets anders dan een pittoresk dorpje in de heuvels van Santander. En op zondag helemaal bijzonder omdat (zo lijkt het in elk geval) iedereen dan naar de stad komt om te shoppen. Edwin en ik gaan voor gezond, de kids kiezen voor pizza en onder het genot van maar liefst vijf verschillende soorten muziek door elkaar vullen we onze maag. Daarna verkennen we de mall en dat is een uitdaging met twee tieners, laten we het daar maar op houden. Aan het eind van de middag neemt Daan een duik in het zwembad en drinken wij een drankje op het terras. Op Daan zijn verlanglijstje staat sushi. Ook dat vinden we hier in deze mall en kunnen we afvinken, niet de lekkerste maaltijd die we hebben gehad maar wel bijzonder. Morgen nog een chilldag voor de kids voordat we (wat mij betreft gelukkig) teruggaan naar het wat authentiekere Colombia.

Maandag 22 juli
We hebben redelijk geslapen in de bedden die iets aan de kleine kant zijn. Met twee steeds groter wordende kinderen zijn twee tweepersoonsbedden wel een kleine uitdaging maar gelukkig vinden we er nog steeds een oplossing voor. Het ontbijtbuffet in het Sonesta hotel is prima en na het ontbijt besluiten Edwin & de kids om even te gaan ‘sporten’. Dit betekent rust en een beetje ME-time, heerlijk boekje lezen, daarna begint ‘Daan & Sofie dag’, een dag in het teken van onze twee prachtige, eigenzinnige dotjes.  Om te beginnen staat er shoppen op het programma, in een andere mall dit keer omdat ze daar een Victoria Secret hebben. Erg belangrijk voor Sofie. Gelukkig zijn de geurtjes en andere smeersels al snel in the pocket en nadat ook Daan een nieuw sportbroekje heeft gekocht is het tijd voor lunch geheel in stijl van de kinderen. Mac Donalds dus….
We gaan terug naar het Sonesta voor wat Netflix tijd voordat we de gamehal opzoeken. Met een pasje vol credits rennen onze tieners van apparaat naar apparaat. De extra bonus dit keer is  het verdienen van bonnetjes waar je weer een cadeautje voor kunt uitzoeken. Bezweet en bloedfanatiek om maar zoveel mogelijk bonnetjes te verdienen, besteden Sofie & Daan minstens een uur in deze hal voordat de maag opnieuw gevuld moet worden. Het wordt een extra grote pizza peperoni van Domino’s pizza en eerlijk is eerlijk, die is best lekker (en heeeeeeeel ongezond). Volgende activiteit is bowlen want ook dat kun je doen in de mall onder ons hotel. Een uur lang vermaken we ons het het gooien van plakkerige bowlingballen tussen Colombiaanse families. Heel vermakelijk! En dan zit Daan & Sofie dag er al weer op. Morgen vliegen we via een tussenstop naar Pereira en daarna door naar Salento. Terug naar de landelijke omgeving van Colombia en heel veel zin in!