Adios Colombia!

8 augustus 2019 - Cartagena, Colombia

Donderdag 8 augustus
Vandaag is dan toch echt de laatste dag in Colombia aangebroken. Een gek gevoel om te weten dat we aan het eind van de middag terug vliegen naar Nederland. Maar….ook uit een reisdag kun je nog het maximale halen. We lopen via het park (waar we, mazzel als we hebben, nog een luiaard zien) naar restaurant Stepping Stone in Getsemani. Dit restaurant is van twee Australiërs die er een werkervaringsproject van hebben gemaakt voor jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. De fruitbowl en de koffie is heerlijk! Daarna gaan we terug naar Soy Local om uit te checken. We vertrekken pas rond 15.00 uur naar het vliegveld maar ons appartement is niet langer beschikbaar helaas. We besluiten het fort San Felipe te bezoeken, een groot fort met een mooi verhaal wat we horen & zien in de filmzaal met gelukkig airco. We beklimmen de torens en lopen door de smalle donkere gangen, ons ondertussen afvragend wat zich hier allemaal heeft afgespeeld. Een uurtje is genoeg en met de taxi rijden we terug naar de oude stad om op zoek te gaan naar een restaurant voor de lunch. En die hebben we gevonden!!! Restaurant Bohemian is een juweeltje, verstopt achter een grote houten deur. De vis is heerlijk, helemaal met een goed glas wijn en we genieten allemaal volop. De tijd vliegt voorbij en we hebben net nog even tijd om onder de douche te stappen (aangeboden door Soy 👍) voordat we we naar het vliegveld moeten. Hasta luego Colombia, bedankt voor alle ervaringen, de lieve mensen en de prachtige landschappen!