Chillen aan de rustige oostkust van Bali

9 augustus 2018 - Amed, Indonesië

Woensdag 8 augustus
Het zonnetje schijnt al weer lekker als we wakker worden in ons fijne huisje. Parwati maakt het ontbijt terwijl wij onze spullen verzamelen en in de tassen mikken. Aan het begin van de reis altijd nog heel overzichtelijk maar na bijna drie weken wordt het lastiger zoeken in onze grote bruine zakken. Na het ontbijt nemen we warm afscheid van deze fijne mensen, wat hebben we het hier leuk gehad! Het broertje van Sila staat klokslag 10.00 uur op de veranda om ons naar Amed te brengen. We hebben er zin in!
Onderweg stoppen we nog even in Singaraja  om een van de oudste tempels van Bali te bezoeken. De tempel heeft een beetje schade van de recente aardbeving maar is verder nog in hele goede staat. Mooi om alle versieringen, draken en andere beelden te zien. Leuk om doorheen te lopen maar oh, wat is het warm vandaag! We vinden het dan ook niet zo heel erg om in de airco van de auto verder te reizen. Vlak voordat we in Amed aankomen, stoppen we nog even voor de lunch. We zijn mooi op tijd en kunnen toch niet voor 14.00 uur de villa in. Met uitzicht op zee genieten we van een heerlijke lunch. Als we weer vertrekken, zien we de top van de machtige vulkaan Agung, die ook in Bali al voor heel wat problemen heeft gezorgd. Laten we hopen dat hij nu rustig blijft. In het warme en zeer droge landschap rijden we door naar Aquamarine Beach Villa’s waar we de komende twee nachten gaan verblijven. Onze huis heeft een eigen zwembad met een prachtig uitzicht over zee, een open living en twee slaapkamers. Hier gaan we het zeker weten ook weer heel goed kunnen uithouden. De rest van de middag brengen we door aan het zwembad en in de zee. We kunnen vanaf het strand zo naar hele mooie snorkelspots zwemmen en daar komen we tenslotte ook een beetje voor. ’s Avonds eten we in het Italiaanse restaurant dat bij de villa’s hoort en we bestellen allemaal pizza. Moet kunnen toch een keer? Met het geruis van de zee op de achtergrond vallen we allemaal op tijd in slaap, hoe fijn is dat!

Donderdag 9 augustus
Ik word al om 06.30 uur wakker en ben net op tijd om een prachtige zonsopkomst te zien. Even een momentje voor mezelf terwijl de rest nog lekker ligt te slapen. Niet lang meer want Daan komt me gezelschap houden en samen lezen we een paar hoofdstukken van zijn boek. Ons ontbijt wordt in de villa geserveerd en we beginnen echt te wennen aan al deze luxe en vrij weinig doen. Dit keer geen pannenkoeken maar muesli en fried rice voor Daan.
Na het ontbijt gaan we met een andere Ketut naar het tirtagangga waterpaleis. De rest van de familie heeft er niet veel zin in maar met wat overtuigingskracht en de belofte dat we de hele middag lekker gaan zwemmen, gaat iedereen mee. Het ritje naar het waterpaleis is kort en we zijn blij dat we gegaan zijn. Sofie en Daan krijgen allebei een zakje visvoer en voeren hier ook de enorme koi karpers die soms wel erg veel moeite doen om het voer te bemachtigen. We lopen door de vijver via stapstenen tussen de vissen door, een mooi gezicht. We maken een rondje door de tuin en sluiten af met een gezond drankje voordat we met Ketut weer terugrijden naar Amed. De rest van de middag chillen we. Edwin gaat met Daan snorkelen bij een gezonken boot, Sofie kijkt filmpjes en ik lig dobberend in een zwembad met een boek. Super ontspannend! Aan het eind van de middag nemen Edwin en ik een lekker cocktailtje aan de strandbar om de dag compleet te maken. Morgen rijden we naar Sanur om daar de boot te nemen naar Nusa Lembongan, ook weer veel zin in!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade